2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: Aziz Dostum Çehov (İstanbul DT)

  1. #1
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,497
    Konular
    108
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Aziz Dostum Çehov (İstanbul DT)

    AZİZ DOSTUM ÇEHOV - İSTANBUL DT
    Yazan: Anton Çehov
    Çeviren: Yılmaz Gruda
    Yöneten: Zafer Algöz
    Dekor & Kostüm Tasarımı: Medina Yavuz Almaç
    Işık Tasarımı: Birol Gezici
    Yönetmen Yardımcısı: Eylem Yıldız
    Asistan: Deniz Denker
    Sahne Amiri: Cengiz Aydoğan
    Kondüvit: Ali Yavşan
    Işık Kumanda: Kemal Edis, Gökhan Türlü
    Aksesuar Sorumlusu: Burçin Özdemir, Barış Akbaş, Erdinç Aksoy
    Kadın Terzi: Raziye Öztürk
    Erkek Terzi: Hasan Basri Aktaş
    Perukacı: Ramazan Akbaş

    OYUNCULAR
    Bay Grigory Smirnov ve Stepan Stepanoviç Çubukof: Erdinç Gülener
    Bayan Popov ve Natalya Stepanovna: Eylem Yıldız
    Ivan Vasilyeviç Lomof, Bir Konuşmacı ve Luka: Emre Başer
    Daşa ve Konuşmacının Karısı: Deniz Denker

    KONU
    Çehov Rusya'nın kaotik geçiş dönemi yazarlarından olup oyunlarında, yaşanan bu kaosu başarıyla yansıtmaktadır. Sistemlerin ve yönetimlerin değiştiği coğrafyalarda insanın aynı kalması beklenemez ancak bu süreç son derece sancılı ilerler. İnsanlar değişir, dönüşür ama kısa vadede eski-yeni kültürel şokunu benliklerinden silemezler. Anton Çehov da oyunlarında çağını başarıyla yansıtmakta, alt metinler (ayrıntılar) oyun örgüsüne hakim olabilmekte ve oyunun tamamına yayılabilmektedir.
    Bir Evlenme Teklifi evlenme arzusundaki bir kadının takıntılarını ve bir türlü iletişim ortamı bulamadığı eş adayıyla yaşadığı münakaşaları anlatır.
    Tütünün Zararları da baskın bir eş tarafından 33 yıl istemediği bir hayat yaşayan adamı konu eder. Ancak sorun ve meram, ne tütünün zararlarıdır ne de evliliktir. Asıl sorun, insanın bir türlü içinde yüzmekten kurtulamadığı bunalım deryasıdır, bu deryada cankurtarana ulaşma çabasıdır.
    Her iki oyunda da ansızın gelişen olaylar, insanın içinde bulunduğu ruh halini yansıtmakta ve geçtiğimiz çağda bile insanların ne denli iletişim sorunu çektiğini ön plana çıkarmaktadır.
    Oysa ayrıntılarda gizlidir insan. Bir Evlenme Teklifi'nde Natalya'nın aniden başlayan inadı, Tütünün Zararları'nda ise adamın eşine ve evlilik hayatına olan tepkisi ani ve kaçınılmazdır. Çehov'un kalemindeki tutarlılık, bu iki oyunda da karşımıza çıkmakta ve değişen zaman ve mekanlara rağmen değişmeyen insanı anlatmaktadır. Belki de asıl cankurtaran yazarın (yani yazanın, düşüncenin, aydınlatanın) kendisidir? Kim bilir?
    Siz bilirsiniz !
    Alkışlıyoruz...

    Devlet Tiyatroları resmi internet sitesi kaynak alınmıştır.
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

  2. #2
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,497
    Konular
    108
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Cevap: Aziz Dostum Çehov (İstanbul DT)

    Anton Çehov’un Bir Evlenme Teklifi, Tütünün Zararları ve Ayı isimli üç kısa öyküsünden uyarlanan, iki perde ve ara dahil 90 dakikalık İstanbul Devlet Tiyatrosu oyunu. Hikaye öncelerinde sahneye yansıtılan görselde hikaye adı ve "Sahnede bir silah varsa mutlaka patlar” (Patlayacak) gibi küçük sevimli bilgiler geçiyor.

    Geçiş dönemi yazarlarından olan Çehov’un insan ilişkileri, iletişim sorunu ve özellikle de kadın haklarına dair realist gözlemlerinin yansıması olan hikayeler, bu geçişin insanlar üzerinde yarattığı eski-yeni çatışmasını başarıyla özetliyor.

    Klasik bir yorumla sahnelendiği için genel olarak uyumlu oyunculuklarla, mizahı kıvamında, keyifli bir seyirlik olmuş. Emre Başer bir adım daha önde diyebiliriz.

    Tepedeki Chi Ama La Patria Onor Con le Opere (Vatanını seven onu eserle onurlandırsın) yazısıyla, eski İtalyan İşçi Yardımlaşma Cemiyeti’nin binasında olan Garibaldi Sahnesi asaletiyle bu oyuna çok yakışmışsa da sabit oturma düzeni olmayışı sıkıntı. Kısa oyunlarda bir nebze idare edilebilir ama uzun temsiller için ya yüksek sahne kurulması ya da sabit koltuk şart.

    “Hayat seni güldürmüyorsa, espriyi anlamadın demektir.”
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

vdcasino
vdcasino
vdcasino
betexper
fragmanlar
Yuregininsesi
juul
One Hit Wonder
grandpashapet
grandpashapet
eta saat
bahis forum
ilbet
bahis siteleri
güvenilir casino siteleri
canlı bahis siteleri
vdcasino giriş
Mobil Ödeme bahis
meritroyalbet
güvenilir casino siteleri
deneme bonusu
grandpashabet
casino siteleri
canlı rulet
bahis
escort ankara
izmit escort
izmir escort
deneme bonusu
vdcasino
ilbet giriş
ilbet
maltcasino giriş
cratosslot giriş