2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: Hanımefendi'nin Ziyareti (İstanbul DT)

  1. #1
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,517
    Konular
    112
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Hanımefendi'nin Ziyareti (İstanbul DT)

    HANIMEFENDİ’NİN ZİYARETİ İSTANBUL - DT

    Yazan:
    Friedrich Dürrenmatt
    Çeviren: Kemal Bekata
    Yöneten: Can Gürzap
    Dekor Tasarımı: Behlüldane Tor
    Kostüm Tasarımı: Medina Yavuz Almaç
    Işık Tasarımı: İ. Önder Arık
    Müzik Danışmanı: Gaye Çağlayan
    Koreografi: Alpaslan Karaduman
    Dramaturg: Selen Korad Birkiye
    Yönetmen Yardımcısı: Mutlu Güney
    Reji Asistanı: Ece Sarıçoban, Şimal Kepçeli
    Sahne Amiri: Özgür Ayaz
    Kondüvit: Adem Bayrak
    Işık Kumanda: Tolga Korucuoğlu, Tamer Şalcı
    Dekor Sorumluları: Serdar Erman
    Aksesuar Sorumlusu: İsmail Kırca, Ferhat Karaca
    Kadın Terzi: Raziye Öztürk
    Erkek Terzi: Abdullah Erol
    Perukacı: Erkan Hekim

    OYUNCULAR
    Klara Zahanasyan: Gönen Aykaç
    Alfred: Can Gürzap
    Belediye Başkanı: Uğur Keleş
    Polis Müdürü: Mutlu Güney
    Papaz: Mahmut Gökgöz
    Öğretmen: Erhan Tuna
    Doktor: Oğuz Tunç
    Mathilde: Zeliha Güney
    İcra Memuru: Tayfun Sav
    Vekilharç: Mürsel Yaylalı
    Hofbauer ve Müşteri: M. Coşkun Ülgen
    Ressam ve Müşteri: Murat Yatman
    Muhabir ve Müşteri: Burak Çağlar
    Müşteri: Nurettin Özşuca
    Kobi: Burhan Yıldız
    Lobi: Dinçer Simsar
    Alfred’in Kızı: Ece Sarıçoban
    Alfred’in Oğlu: Emre Çebi
    Jimnastikçi: Cenk Dinçsoy
    Muhabir ve Kondüktör: Eren Özyalçın
    1. Kadın ve Muhabir: Melis Özpaça
    7. ve 8. Koca: Kamil Gençtürk
    (Tobi) Gangster: Mehmet Emin Önal
    (Robi) Gangster: Fevzi Erden
    Belediye Başkanının Eşi: Nur Merve Akdemir
    2. Kadın: Özge Aktaş
    3. Kadın: Selvin Konuk
    4. Kadın: Şimal Kepçeli

    KONU
    Avrupa’nın kalbinde uzun süredir ekonomik sıkıntı çeken bir kasabaya yıllar önce orayı terk etmiş olan Bn. Zahansayan, bir milyoner olarak gelir. Kasaba halkına bağışlayacağı 1 MİLYAR karşılığında eski hesapları kapatmak için adaletin yerine getirilmesi şartını koşar. Bu andan itibaren kasabada Avrupa’nın temsil ettiği tüm entelektüel, hümanizmacı düşünce sarsılmaya başlar. Çünkü pazarlık bir anlamda tüm bunlardan vaz geçmeyi öngörmektedir.

    Devlet Tiyatroları resmi internet sitesi kaynak alınmıştır.
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

  2. #2
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,517
    Konular
    112
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Cevap: Hanımefendi'nin Ziyareti (İstanbul DT)

    Ankara Devlet Tiyatrosu’nda Yaşlı Kadının Ziyareti ismiyle sahnelenen, İstanbul Devlet Tiyatrosu yorumuyla iki perde ve ara dahil 2 saat 15 dakika süren Friedrich Dürrenmatt oyunu. Esaslı bir intikam öyküsü olduğu kadar bir sıkı bir kapitalizm eleştirisi ve nihayetinde hümanizmi de göreceli ahlakı da o sahneye gömen cinsten bir oyun.

    İlk perdede kasabanın ve kasaba sakinlerinin mevcut halinin resmedilişi fazla durağan hatta fazla basit diyebilirim. Bu sebeple oyunun ısınması biraz sürüyor. Tüm ağırlık ve lezzet ikinci perdede. İkinci perde bir etik yumağı olarak önünüze gelip dayanıyor. “Para ile adalet olur mu?” “Geç gelen adalet, adalet midir?” “Her şey adalet için mi?!” gibi sorular akla takılıyor. Oyunda absürdlüklerin gerisinde beslenen bir gerilim var. Her an olaylar gelişecekmiş hissi yaratarak sinirleri ayakta tutuyor. Klasik sahneleme tarzında olmasına rağmen Vekilharç’ın Beterböcek’ten hallice görünümü gibi gotik öğeler de çok iyi yedirilmiş. Ki bu da yazarın bir nevi imzası zaten.

    Oyununun en başarılı yanı ise kesinlikle görselliği. Özellikle kostümler nefisti. Uzun zamandır gördüğüm en özenli ve ince detaylı kostümlerdi. Yalnız çokça eleştirildiği üzere spor müdürünün kostümü her sahnede sırıtıyor. Işık yönetimi ve dekor da iyi. Sahne ilerledikçe hem kıyafetlerin hem de Güllen kasabasının renklenişi ve aydınlanışıyla çok güzel kareler çıkıyor ortaya.

    Oyunculuklarda Alfred rolünde Can Gürzap ve Klara rolünde Gönen Aykaç’ın oyunculuklarından bağımsız olarak kimyaları pek tutmamış kanımca. Yan roller çok daha akıcı ve başarılılar. Belediye Başkanı olarak Uğur Keleş ve Papaz rolünde Mahmut Gökgöz daha bir öne çıkıyorlar.

    -Spoilerımsı-
    Spoiler İçermektedir
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Webmaster Forum
vdcasino
vdcasino
vdcasino
betexper
fragmanlar
Yuregininsesi
juul
One Hit Wonder
eta saat
bahis forum
ilbet
vdcasino giriş
Mobil Ödeme bahis
bahis siteleri
güvenilir casino siteleri
canlı bahis siteleri
deneme bonusu
escort ankara
izmit escort
izmir escort
vdcasino
ilbet giriş
ilbet
en iyi casino siteleri