Sayfa 1/2 12 SonSon
8 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Ümit Ünal

  1. #1
    Durum:
    Çevrimdışı
    erten07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetmen
    Üyelik tarihi
    10.07.2006
    Yer
    Antalya
    Mesajlar
    4,715
    Konular
    205
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Ümit Ünal

    Senaryo Yazarı/ Yönetmen

    14 Nisan 1965 doğumlu. İzmir 9 Eylül Üniversitesi, GSF Sinema-TV Bölümü mezunu.

    Okul srasında çesitli kısa filmler yaptı. Bunlar kısa film yarışmalarında ödüller aldı.

    İlk senaryosu Teyzem (Halit Refiğ) 1986 yılında filme çekildi ve Milliyet Gazetesi Senaryo Yarışması Birincilik Ödülü’nü aldı.
    Daha sonra Hayallerim, Aşkım ve Sen (Atif Yılmaz) , Milyarder (Kartal Tibet) ,
    Arkadaşım Şeytan (Atif Yılmaz) , Piano Piano Bacaksız (Tunç Başaran) ,
    Amerikalı (Şerif Gören) , Yaz Yağmuru (Tomris Giritlioğlu) gibi senaryolar yazdı.

    Üç kitabı yayınlandı:
    Amerikan Güzeli (Hikayeler, Oğlak Yayınları) 1993
    Aşkınn Alfabesi (Roman, İyi Şeyler Yayıncılık) 1996
    Kuyruk (Roman, Oğlak Yayınları) 2001

    1990'dan beri Yaratım, Manajans, Lowe Adam, RPM Radar gibi çeşitli reklam ajanslarında reklam yazarı ve kreatif direktör olarak çalıştı.
    1997'de reklam filmleri cekmeye başladı. Son iki yıldır serbest reklam yönetmenliği yapıyor.9, senaryosunu yazıp yönettiği ilk uzun metrajlı film.

    Filmleri - Yönetmen (4 Film)
    Ara 2007
    Anlat İstanbul 2004
    9 2002
    Biz Size Aşık Olduk 2002

    Filmleri - Yapımcı (1 Film)
    9 2002

    Filmleri - Senaryo (12 Film)
    Ara 2007
    Anlat İstanbul 2004
    9 2002
    Amerikalı 1993
    Yaz Yağmuru 1993
    Berlin in Berlin 1993
    Tatlı Betüş 1993
    Piano Piano Bacaksız 1992
    Arkadaşım Şeytan 1988
    Hayallerim, Aşkım Ve Sen 1987
    Milyarder 1986
    Teyzem 1986


    Yönetmen Yardımcısı
    Adı Vasfiye 1985

    Ödülleri
    12.Adana Altın Koza Film Şenliği, 2005
    En İyi Film Anlat İstanbul

    14.Ankara Film Festivali, 2002
    Onat Kutlar En İyi Senaryo Yazarı 9
    Umut Veren Yeni Yönetmen 9

    21.İstanbul Film Festivali, 2002
    En İyi Film 9

    24.İstanbul Film Festivali, 2005
    En İyi Film Anlat İstanbul

    Milliyet Gazetesi Senaryo Yarışması, 1986
    Birincilik Ödülü Teyzem


  2. #2
    Durum:
    Çevrimdışı
    erten07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetmen
    Üyelik tarihi
    10.07.2006
    Yer
    Antalya
    Mesajlar
    4,715
    Konular
    205
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart "hayatım sinema" programından


  3. #3
    Durum:
    Çevrimdışı
    erten07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetmen
    Üyelik tarihi
    10.07.2006
    Yer
    Antalya
    Mesajlar
    4,715
    Konular
    205
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart "ara" filminin çekimlerinden




  4. #4
    Durum:
    Çevrimdışı
    İZMİR'İN KAVAKLARI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Figüran
    Üyelik tarihi
    29.01.2006
    Yer
    giden geminin ardı
    Mesajlar
    799
    Konular
    7
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 4

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    İpek Yolu’nda Ücretsiz Sinema Kursları

    Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen 2. Uluslararası Bursa İpek Yolu Film Festivali, sinema sanatına ilişkin temel bir eğitim almak isteyen Bursalı sinemaseverler için Ücretsiz Sinema Kursları düzenliyor.

    Alanlarında yetkin profesyonellerin vereceği derslerle, katılımcıların sinema sanatına ilişkin temel bilgilerle donatılmasını amaçlayan Ücretsiz Sinema Kursları, her yaş grubundan sinemaseverin katılımına açık olacak. 8 – 13 Aralık 2007 tarihleri arasında devam edecek dersler sonunda kursu başarıyla tamamlayan katılımcılar sertifika almaya hak kazanacak.

    Günde dört saat olmak üzere beş gün sürecek yoğun bir programa sahip olan Ücretsiz Sinema Kursları’nda dersler sekiz başlık altında toplanıyor.

    Usta yönetmen Ali Özgentürk’ün Yönetmenlik dersini vereceği kurslarda Oyunculuk derslerini sinemamızın değerli oyuncuları Aykut Oray, Halil Ergun ve Pelin Batu sunacak. Film Müziği dersini Alper Maral’ın, Türk Sinema Tarihi dersini ise sinema tarihçisi ve yazarı Burçak Evren’in vereceği kursların ilgi çeken diğer bir dersi de sinema yazarı Mehmet Açar’ın sunumunu yapacağı Film Analizi olacak. Ücretsiz Sinema Kursları’nda Senaryo Yazımı dersini “Beynelmilel” filminin yönetmeni ve senaryo yazarı Sırrı Süreyya Önder ile “Hayallerim, Aşkım ve Sen”in senaristi, “Anlat İstanbul”un yönetmeni Ümit Ünal verirken, Kamera dersini “Vizontele”nin görüntü yönetmeni Uğur İçbak, Kurgu dersini ise “Yazı Tura”, “Eve Dönüş” filmlerinin kurgucusu Ulaş Cihan Şimşek sunacak.

    Tayyare Kültür Merkezi’nde gerçekleşecek Ücretsiz Sinema Kursları’na devam zorunluluğu olacak. Katılımcılara sertifikaları 13 Aralık 2007 Perşembe günü törenle verilecek.

    Dersler Ve Eğitmenler

    • Yönetmenlik Ali Özgentürk
    • Oyunculuk Aykut Oray, Halil Ergun ve Pelin Batu
    • Film Müziği Alper Maral
    • Türk Sinema Tarihi Burçak Evren
    • Film Analizi Mehmet Açar
    Senaryo ve Yazımı Sırrı Süreyya Önder ve Ümit Ünal
    • Kamera Uğur İçbak
    • Kurgu Ulaş Cihan Şimşek

  5. #5
    Durum:
    Çevrimdışı
    Butterbeer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetmen
    Üyelik tarihi
    07.02.2006
    Yer
    Somewhere only I know
    Mesajlar
    36,360
    Konular
    136
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    Paran sınırlıysa senaryon iyi olmalı



    Yakında DVD'si piyasaya çıkacak olan 'Ara' filminin yönetmeni Ümit Ünal, film çekerken yönetmenin bütçesi kısıtlıyla, senaryosunun önceden çok iyi kurgulanmış olması gerektiğini söylüyor..

    Sinema yapan insanların isimleri uzun süre yaptıkları işlerle anılır. Ümit Ünal ise çok uzun bir süre boyunca 'Teyzem'in senaristi olarak anıldı. Henüz 21 yaşındayken yazdığı bu film sonrasında, birçok filmin senaryosuna imza atmış olmasına rağmen 'Teyzem'in şöhreti eksilmedi. İlk filmi 'Dokuz' sınırlı sayıda izleyiciye ulaşmasına rağmen aldığı ödüller ve izleyenlerin beğeni dolu sözleriyle küçük çaplı bir efsaneye dönüştü. Senaryosunu yazdığı ve bir bölümünü yönettiği 'Anlat İstanbul' da İstanbul Film Festivali'nden ödülle döndü, eleştirmenlerden ve izleyiciden de olumlu tepkiler aldı. Şimdiyse, üçüncü sinema filmi 'Ara'yla karşımıza geliyor yönetmen. Bununla birlikte, filmin geçtiğimiz eylül ayında ön jüriden geçemediği için Antalya Film Festivali'ne kabul edilmemesi üzerine çıkan tartışmalar 'Ara'ya ilişkin merakı bir kat daha arttırdı. Ümit Ünal orada bulunmadığı halde birden festivalin en çok konuşulan ismi oluvermişti.

    MANEVİ BOŞLUĞU ANLATTI

    Ümit Ünal, 'Ara'da iki kadın ve iki erkekten oluşan bir grubun öyküsünü anlatıyor: İdealist bir öğretmenin çocuğu olan Ender (Erdem Akakçe), onun uzun süre yurtdışında yaşayıp memleketine dönmüş sevgilisi Gül (Selen Uçer), Ender'in en iyi arkadaşı aynı zamanda iş ortağı olan Veli (Serhat Tutumluer) ve onun İstanbul'da ailesinden uzakta yaşayan sevgilisi Selda (Betüm Çobanoğlu). Bu dörtlünün 10 yıla yayılan ilişkisi üzerinden direkt olarak yozlaşmanın ta kendisiyle olan dertlerini perdeye yansıtıyor yönetmen. Hikayenin yüzde 99'uysa, Gül'ün reklam filmlerine ve dizilere çekim için kiraladığı babadan kalma evinde geçiyor. Ümit Ünal, 'Ara'yla ilgili bilinmeyenleri Sinema dergisine anlattı.

    * 'Ara'yı gerçekleştirmek için ne zamandan beri çalışıyorsunuz? Serra Yılmaz'la çekeceğiniz bir başka projeniz vardı ona ne oldu?

    İngiltere'de geçen bir hikayeydi o. Serra Yılmaz'ın bir seri katili oynayacağı, artık yılan hikayesine dönen bir proje... O projenin artık çekilemeyeceği anlaşıldı ve daha küçük bütçeli bir film çekmek için elimdeki imkanlara göre bir senaryo yazmaya karar verdim. O vesileyle de 'Ara'yı yazdım. Hikayesi aslında benim çok eskiden beri düşündüğüm bir hikayeydi. Yakından tanıdığım insanlarla, dahası arkadaşlarımla bu filmi çekmeye karar verdim.

    İSTEYEREK YAPIYORUM

    * Filmde kişisel öğeler de var mı? Sizinle ya da çevrenizle ilgili gözlemleriniz filme ne derece yansıdı? Bu hikayeden yola çıkarak temas etmek istediğiniz noktalar nelerdi?

    Kendim isteyerek yaptığım filmlerde ben içerik temelli çalışıyorum. Çok samimi bir şekilde kendi dertlerimden, gördüğüm ve bana acı veren şeylerden bahsetmeye çalışıyorum. Hem kendi hayatımda filmdekine benzer şeyler yaşadım, hem de çevremde birçok insanın bu filmdekine benzer şeyler yaşadığını gördüm. Türkiye son otuz senede yani benim çocukluğumdan beri büyük bir değişim geçirdi. Mütevazı bir ülkeyken, ciddi bir tüketim toplumuna doğru yöneldik. Sanat geri plana atıldı, okullarda da aynı şekilde sanatsal dersler farazi işlermiş gibi ikinci plana atıldı. Dolayısıyla, neredeyse manevi bir hayat kalmadı ülkede. Benim filmdeki karakterlerim de bu anlamda çok büyük bir manevi boşluk yaşıyorlar.

    * Türkiye'nin sosyal hayatta geçirdiği değişimin filmin hikayesini çok etkilediğini söylediniz. Başka esin kaynaklarınız oldu mu?

    Özal sonrası Türkiye'de gerçek bir arsızlaşma, bir yırtma arzusu ama ne pahasına olursa olsun 'yırtma' ve iyi yaşama arzusu hasıl oldu. Sanırım bu ahlaki değişim o zaman gerçekleşti. Bunun etkisi yadsınamaz. Fakat benim filmle ilgili en büyük ilham kaynağım Harold Pinter'in Betrayal adlı oyunudur, zaten film de oyundan bir alıntıyla başlar...

    * Yazdığınız filmlerde kurgu büyük bir rol oynuyor. Kurgu masasında çok fazla mesai harcanmış gibi görünüyor. Ancak sanıyoruz bu mesai aslında senaryo masasında gerçekleşiyor değil mi?

    Çok sınırlı bir parayla yani bütçeyle film yaptığınız zaman, senaryonun çok sağlam kurulmuş olması ve her sahnenin kağıt üzerinde çok düzgün yazılması gerekiyor.

    Antalya'da bilmediğimiz bir süreç dayatılıyor!

    * İsterseniz şimdi de Antalya Film Festivali meselesine gelelim...

    Antalya konusunda beni en çok üzen ve kızdıran şey bizim bilmediğimiz bir sürecin bize dayatılması oldu. Önceden bize söylenmeyen ciddi bir ön seçim süreci varmış. Bu sürecin nasıl gerçekleşeceği şartnamede yazmıyordu. Eğer gerekli görülürse bir ön eleme jürisi oluşturabilir diye bir madde vardı ama bu ön eleme jürisinin gizli olacağı, birçok kişiden oluşacağı, bu insanların birbirinden bile habersiz olacağı, bu jürinin filmleri ne şartlarda izleyeceği gibi şeyler yazmıyordu. Yoksa mesele ön eleme değil, ön eleme İstanbul'da da var, Rotterdam'da var, Berlin'de de var ama bu elemeyi yapan insanların kim olduğunu, ne şartlarda filmleri izlediklerini biliyorsunuz... Ben de, herhalde ön elemeyi Engin Bey (TÜRSAK Başkanı) ve Türsak'taki yetkili iki üç kişi yapacak diye düşünerek filmin bitmemiş bir kopyasını gönderdim. Üzerine de nelerin eksik olduğunu yazdım. Birdenbire öğrendik ki, 13 kişilik (ya da daha fazla) bir ön jüri oluşturulmuş, bu filmler çoğaltılıp onlara verilmiş, her biri ayrı ayrı filmleri izlemişler. Ben bu duruma çok şaşırdım. Üzerine bir de film elenince ayrıca şaşırdım. Ben, Engin Bey'in ve etrafındaki insanların istediği filmlerin Antalya'ya seçildiğine inanıyorum. Kimse beni o ön elemenin suistimal edilmediğine inandıramaz.

    Okul döneminde de araştırma arzum hep oldu

    * Senaryosunu yazdığınız ilk dönem filmlerinize baktığımız zaman, klasik dramatik yapıya daha yakın filmler ortaya çıkardığınızı görüyoruz. Kendi yazıp-yönettiğiniz filmlerdeyse durum farklı. 'Ara'da da ilk dikkat çeken hususlardan biri bu. Özetle klasik olanla, daha deneysel olan arasında gidip geliyorsunuz. Bu ikili arasındaki dengeyi nasıl koruyorsunuz?

    Ben okul dönemimden beri klasik olanın yanında daha yeni, daha deneysel duran işler yapmaya çalıştım. O zaman yaptığım ve kısa filmlerde de hep bir araştırma, yeni şeyler deneme arzusundaydım. 80'lerde yazdığım senaryolar da Yeşilçam'ın o zamana kadar gelen senaryo anlayışından ya da karakter anlayışından aslında çok farklıydı. Sanatçılar aslında toplumların sinir uçları olarak yaşıyorlar. Kendilerine bir takım yetenekler bahşedilmiş ve bu yeteneklerini, hissettiklerini sanat yoluyla anlatabilmek için kullanmaları gerekiyor. Başkaları neyi sever, neyi beğenir diye düşünerek kullanmamaları gerekiyor. Klişelerden uzak durmak gerekiyor.

    Dostları oynadı

    Ümit Ünal, 'Ara'nın oyuncu kadrosunun çok yakın dostları olduğunu söylüyor. Filmde, Erdem Akakçe, Selen Uçer başrolde yer aldı.

    Kaynak: Sabah / Günaydın


Sayfa 1/2 12 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.1 © 2011, Crawlability, Inc.