Sayfa 7/7 İlkİlk ... 34567
35 sonuçtan 31 ile 35 arası

Konu: Altıdan Sonra Tiyatro (Kumbaracı50)

  1. #31
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,519
    Konular
    113
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Hayalet Kumpanya

    Altıdan Sonra Tiyatro’nun tek perde ve 100 dakikalık oyunu. Anton Çehov’un Tütünün Zararları, Bir Evlenme Teklifi, Ayı, Sayfiyede Yaz ve Kuğunun Şarkısı isimli beş kısa öyküsünün tarumar edildiği müthiş bir kumpanya. Devlet Tiyatroları’nın Aziz Dostum Çehov oyununun üzerine izleyince daha da lezzetli oluyor zira hikayelerin nasıl özünden sapmadan bu kadar curcunaya dönüştüğü daha iyi anlaşılıyor.

    Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi’nden Macbeth’e kadar ne ararsanız bulabileceğiniz bu oyunun konusu, 45 yıl önce belirsiz(!) bir şekilde yanan bir tiyatroda geçiyor. (Bir tüyo olarak bu oyun ilk kez Kıbrıs Tiyatro Festivali için sahnelenmişti) Çehov hikayelerini prova yapan kumpanyadan suflöz hariç kimse kurtulamamıştır. Tiyatronun hayatta kalan bu tek üyesi her yıldönümünde tiyatrolarına gelip “ekiple” beraber provalara devam eder. Ve her sene o gün ayın doğuşundan güneşin doğuşuna kadar bir araya gelen kumpanya ile birlikte hayaller ve anılar canlanır. Başarılı bir kara mizah olarak güldürdüğü kadar boğaza takılan bir oyun.

    Ayşe Demirel’in rolü ile tiyatroya suflöz olarak başlayan Tomris İncer’in de yad edildiği oyunda, 20. yılına erişen Altıdan Sonra Tiyatro ve Kumbaracı50’nin kurucu ekibinin tamamı ilk kez birlikte sahne alıyor. Ve bu uzun yoldaşlığın getirdiği uyum her sahnede kendini hissettiriyor. Aslı Can Kortan, Erkan Kortan, Gülhan Kadim, İhsan Dehmen, Onur Kahraman, Seda Yürük, Selin Girit, Seyfi Erol, Yaman Ömer Erzurumlu ve Yiğit Sertdemir su gibi akıyorlar. Kostümler ve aksesuarlar bu cümbüşe yaraşır detayda ve güzellikte. Müzikler ve şarkılar çok güzel. Dekor işlevsel. Işık yönetimi etkileyici. Ayrıca biz o sütunları da nişleri de gayet seviyoruz.

    Oyun sonrasında Yiğit Sertdemir’in günümüz tiyatrosu için ne kadar önemli bir yeri olduğunu düşünmeden edemedim. Tatlı-sert yönetimi, sahne enerjisi, tiyatro sevgisiyle üretiyor da üretiyor. Bir önceki kuşak nasıl ki “ben Muammer Karaca’yı, ben Müşfik Kenter’i sahnede izledim” diye haklı bir övünçle anlatıyorsa ben de ileride gerine gerine “evladım ben Yiğit Sertdemir’i sahnede izlemiş insanım” diyeceğim. (Özellikle Cyrano de Bergerac rolü için) Diyeceğim demesine de ya Filifu’nun anlamını öğrenemeden ölürsek? Amaan ölüm nedir ki hikaye devam ettikten sonra…
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

  2. #32
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,519
    Konular
    113
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Cyrano de Bergerac

    CYRANO DE BERGERAC
    Yazan: Edmond Rostand
    Çeviren: Sabri Esat Siyavuşgil
    Yöneten: Yiğit Sertdemir
    Dramaturg: Aylin Alıveren
    Yard. Yönetmen: Gülhan Kadim
    Kostüm-Maske-Kukla Tasarımı: Candan Seda Balaban
    Sahne Tasarımı: Yiğit Sertdemir
    Işık Tasarımı: İsmail Sağır
    Müzik: Burçak Çöllü
    Hareket Düzeni: Dicle Doğan
    Oyun Asistanları: Anıl Şafak Kaçar, Riyana Tufanova, Merve Cinel
    Afiş Tasarımı: Önder Sakıp Dündar
    Kukla-Kostüm tasarım realizasyon ekibi: Ahsen Keyf, Merve Doğan, Lena Seren Yeniyorgan, Şirin Keskin İndere, Zekeriya Ece

    OYUNCULAR
    Ayşegül Uraz
    İsmail Sağır
    Meriç Rakalar
    Murat Kapu
    Sinem Öcalır
    Yiğit Sertdemir
    Burçak Çöllü
    Candan Seda Balaban

    KONU
    Şair, silahşör ve aşık. Tiyatro tarihinin unutulmaz karakterlerinden Cyrano de Bergerac uzun bir aradan sonra yeniden sahnede.

    Çöken imparatorluklar ve kapitalizmin ilk ayak seslerinin duyulduğu zamanlarda yazılıp; erdeme, iyiliğe, aşka, dostluğa dair ne varsa hatırlatan bu oyun bizi bugün çok heyecanlandırıyor. İnsan ruhunun gölgede kalan yanlarını müthiş edebi gücü, görkemli sahneleriyle ortaya döken Cyrano hepimize şifa olsun.

    Cyrano de Bergerac’ın gerçekçi, bir o kadar da büyülü dünyası; Kumbaracı50 tarafından bir kabarenin danslı, müzikli dünyasında Cyrano’nun sivri diline, mizahına, ruhuna yaraşır şekilde arz-ı endam edecek.

    Sizi melankolinin ironi ile el ele tutuştuğu, hem hüzünlü, hem kahkahalı bir seyre davet ediyoruz.


    Kumbaracı50 resmi internet sitesi kaynak alınmıştır.
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

  3. #33
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,519
    Konular
    113
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Cyrano de Bergerac

    Devlet ve şehir tiyatrolarınca da sahnelenmiş olan Edmond Rostand ‘ın ölümsüz eseri, bu sefer Kumbaracı50 yorumuyla taze taze sahnelenmekte. Yiğit Sertdemir’i daha önce İBB Şehir Tiyatroları’nın Cyrano’sunda izlediğim için rolün emin ellerde olduğuna güvenim tamdı. Bu sefer daha bir Kumbaracı tarzında ama yine aynı su gibi akışla hayat verdi. “İstemem Eksik Olsun!” tiradında ürpermemek elde değil. Yeri gelmişken bir kez daha böyle nefis bir çeviri için Sabri Esat Siyavuşgil’i saygıyla anayım. Ekibin diğer üyeleri de aynı akıcılıkla rollerini üstlenmişler. Oyun esere temelde sadık olmakla birlikte hafiften interaktiflik de içeriyor. Fakat Yiğit Sertdemir’in sahnenin her tarafında hissedilen disiplini herhangi bir cıvımaya mahal vermiyor. Karakter eşleşmelerinde ve sahnelemede ise yorum farkı mevcut. Bu kısım zevke göre değişkenlik gösterebilir.

    Dekor Kumbaracı50’nin seyirci basamakları, kostümler Kumbaracı50 oyunlarının karması. Daha önceki oyunlarından birinde demiştim ama yine diyeceğim ki Kumbaracı50 kadar kendi kendisinden beslenerek büyüyen tiyatro azdır. İlmek ilmek emekle örülü resmen.

    İsmail Sağır yönetimindeki ışık tasarımı başarılıydı. Dicle Doğan dengeli bir hareket düzeni tasarlamış. Candan Seda Balaban’ın tasarımı kuklalar ise harika olmuş. Oyuna gotik bir lezzet katmış. Gaskonya beylerine özellikle bayıldık. Tüm ekibin ellerine, emeklerine, bu şartlar altındaki azimlerine sağlık.

    Aylar sonra şifa oldu gerçekten. Yalnız iki perde ve arayla birlikte 3 saate yakın sürdüğü için oyun başlangıç saati olarak 21:00 fazla geç. Açık hava sahnelerinde ışık dolayısıyla havanın kararması bekleniyor ama yarım saat bile geri çekilmesi çalışan kesim için önemli. Bunu da organizatörlere not olarak bırakıyorum.
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

  4. #34
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,519
    Konular
    113
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Demiryolu Hikayecileri

    DEMİRYOLU HİKAYECİLERİ

    Yazar: Oğuz Atay
    Uyarlayan / Yöneten: Yiğit Sertdemir
    Sahne Tasarım / Kostüm Tasarımı: Candan Seda Balaban
    Işık Tasarımı: İsmail Sağır
    Yönetmen Yardımcısı: Ersel Dursun, Hazal Şahin, Ladin Avşar, Meriç Rakalar

    Oynayan
    Yiğit Sertdemir

    Konu
    Oğuz Atay’ın “Korkuyu Beklerken” adlı eserindeki “Demiryolu Hikayecileri”, “Unutulan” ve “Beyaz Mantolu Adam” hikayelerini, Yiğit Sertdemir sahneye uyarladı ve yönetti. Terk edilmiş bir demiryolu istasyonunda, seyyar hikaye satıcılığı yapan üç kişinin hikayesini; geriye kalan son kişi seyirciye aktarıyor. Unutulan ve Beyaz Mantolu adam hikayeleri ise, kalan son kişinin hikayesine eşlik ediyor.

    Oğuz Atay'ın; edebi zekası ve ironik dili aracılığıyla okuyucusu ile kurduğu yalın ilişkiyi; sahne üzerinde koruyarak, aynı izlekle hikayeleri seyirciyle paylaşacağımız bir yolculuğa çıkıyoruz.

    Not: Altıdan Sonra Tiyatro (Kumbaracı50) resmi internet sitesi kaynak alınmıştır.
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

  5. #35
    Durum:
    Çevrimdışı
    Şah-Rû - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    10.08.2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    13,519
    Konular
    113
    Bahsedilme
    15 Mesaj

    Standart Demiryolu Hikayecileri

    Oğuz Atay’ın kendi dilimizden böyle bir eser çıkmasından daima gurur duyduğum Korkuyu Beklerken isimli öykü kitabından üç nefis öykünün, Yiğit Sertdemir tarafından ilmeklenerek bir araya getirildiği tek perde ve yaklaşık 70 dakikalık Kumbaracı50 oyunu. Evet ilmeklenerek zira Demiryolu Hikayecileri öyküsüyle başlayan oyun Beyaz Mantolu Adam ve Unutulan öykülerini içine katarak istasyonda kalan son hikayecinin o hazin seslenişiyle sona eriyor.

    Oyunun başarılı aksesuar ve ışık yönetimiyle desteklenen fakat müziksiz, en az hikayelerin yazım dili kadar yalın ve bu yalınlığın daha çok çarptığı bir anlatımı var. Yiğit Sertdemir günümüz dünyasının kaybedeni ama kendi dünyasının zirvesine çıkmış bu karakterleri yorumlarken, istasyondaki son öykücünün kaybolmuşluğuyla sarmalıyor bizi.

    İzlerken, okurken olduğu gibi “Beyaz Mantolu Adam” umursamazlığında kendini rüzgara bırakmak istiyor insan. Ya da cesaretini toplayıp “Unutulan” gibi tavan arasıyla yüzleşmek. Kendi kendimizi kapadığımız kafesimizden "Bir Mektup" yazmak, adresi olmayan. Ve son cümle “Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?” insanın içine çöküp kalıyor. Hani sadece Oğuz Atay’ı değil tiyatroyu da düşündürüyor. Okuyucusuna ulaşamamak ya da sahnesinden koparılmak aynı şekilde acı değil mi? Sadece koşullarla ilgili fiziki engellerden bahsetmiyorum. Hani “bakmak ile görmek” “okumak ile anlamak” arasındaki fark gibi... Ve en azından kendi adıma "buradayım" diyebilenlerden biri olmanın burukluğuyla teşekkür ediyorum tüm ekibe. Yine hançeri böğrümüze sapladılar sağ olsunlar.
    Yarım somunun var mı, bir de ufak evin
    Kimsenin kulu kölesi değil misin?
    Kimsenin sırtından geçindiğin de yok ya
    Keyfine bak en hoş dünyası olan sensin...
    ÖMER HAYYAM

Sayfa 7/7 İlkİlk ... 34567

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Bağlantısızlar Tiyatro Topluluğu
    By yesimg in forum Özel Tiyatrolar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17-12-13, 12:17:44
  2. Cevaplar: 74
    Son Mesaj: 02-06-11, 09:41:55
  3. Cevaplar: 153
    Son Mesaj: 05-02-10, 01:19:24
  4. Cevaplar: 2353
    Son Mesaj: 13-10-09, 15:45:23
  5. Gibi Yapanlar Tiyatro Topluluğu
    By duyarganc in forum Özel Tiyatrolar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20-02-09, 02:14:44

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Webmaster Forum
vdcasino
vdcasino
vdcasino
betexper
fragmanlar
Yuregininsesi
juul
One Hit Wonder
eta saat
bahis forum
ilbet
vdcasino giriş
Mobil Ödeme bahis
bahis siteleri
güvenilir casino siteleri
canlı bahis siteleri
deneme bonusu
escort ankara
izmit escort
izmir escort
vdcasino
ilbet giriş
ilbet
en iyi casino siteleri