Sayfa 1/2 12 SonSon
9 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Meraklısı İçin Öyle Bir Hikaye

  1. #1
    Durum:
    Çevrimdışı
    Seno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emektar
    Üyelik tarihi
    06.02.2005
    Yer
    DINOZZO
    Mesajlar
    29,883
    Konular
    128
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 7

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Meraklısı İçin Öyle Bir Hikaye

    SAIT FAIK ABASIYANIK
    "Meraklısı için Öyle Bir Hikaye"


    Yönetmen: ERGÜN IŞILDAR
    UYARLAYAN : SAVAŞ DİNÇEL
    Dekor: ERGÜN IŞILDAR
    Kostüm: ERGÜN IŞILDAR
    KOSTÜM REALİZATÖRÜ : HACER DURAN - ONUR UĞURLU
    Işık: ÖZCAN ÇELİK
    Müzik Yönetmeni : ÖMER GÖKTAY
    Asistan : GÖKSEL ARSLAN-BERNA OĞUZUTKU DEMİRER


    Oynayanlar:
    NAŞIT ÖZCAN

    Oyun Hakkında :
    “Meraklısı İçin Öyle Bir Hikâye” yıllar sonra, yeniden sahneleniyor. Kısa bir süre önce kaybettiğimiz usta oyuncu, yazar, çizer ve yönetmen Savaş Dinçel, edebiyatımızın en önemli kalemlerinden Sait Faik’in öykü ve anılarından yola çıkarak bize zengin bir İstanbul gezintisi yaptırıyor. Ergün Işıldar’ın yönettiği “Meraklısı İçin Öyle Bir Hikâye” adlı oyun seyircisini önce Burgazada, sonra Karaköy, Tünel, Beyoğlu, Hristaki Pasajı ve Taksim Parkına götürüyor. Elbette yaşama sevinci ile…

  2. Beğenenler;
    Şah-Rû (03-10-18)

  3. #2
    Durum:
    Çevrimdışı
    yesimg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oyuncu
    Üyelik tarihi
    20.12.2004
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,605
    Konular
    195
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 162

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart


  4. Beğenenler;
    Şah-Rû (03-10-18)

  5. #3
    Durum:
    Çevrimdışı
    yesimg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oyuncu
    Üyelik tarihi
    20.12.2004
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,605
    Konular
    195
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 162

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart




  6. Beğenenler;
    Şah-Rû (03-10-18)

  7. #4
    Durum:
    Çevrimdışı
    yesimg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oyuncu
    Üyelik tarihi
    20.12.2004
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,605
    Konular
    195
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 162

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    Tam “Sessiz Gemiler” dizisinin çekimi sırasındaydı ki hastalandı, ciddi bir operasyon geçirdi. İyilik haberini aldık, Çiçek Bar’da sağlığına kadehler kaldırdık. Ameliyat sonrası oluşan komplikasyona inanamadık. 20 Aralık 2007 tarihinde evinde iç kanama geçirdi, aynı gün hastaneye kaldırıldı. Öldü.

    Öldü, ama (alkışı eksilmesin) ardında kocamaaan bir Savaş Dinçel bıraktı. Koskocaman, hep yüreklerimizde olan… Yanılmıyorsam 1992 yılında, Gencay Gürün’ün İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmenliği sırasında edebiyatımızın en önemli kalemlerinden Sait Faik’in öykü ve anılarından yola çıkarak “Meraklısı İçin Öyle Bir Hikâye” başlığını taktığı oyunu kaleme almış ve oynamıştı. Çok renkli bir İstanbul gezintisiydi anlattıkları, biliyordum. Macit Koper yönetti ve kendi oynadı. Hem de 200’ün üzerinde oynadı. Ben göremedim. Neden? Anımsayamıyorum. Nedeni de yok! Olmadı işte! Macit Koper de, Savaş Dinçel de onlarca kez sitem, hatta hakaret(!) bile ettiler, gene bana oyunu seyrettiremediler. Oyunun yeni versiyonunu izlemeye giderken içimdeki burukluk, yüzümdeki sert ifade, gözlerimdeki kaçak ondandı. Kimseye söylemedim, dolayısıyla yanımdakiler ne olduğunu bilemediler.

    O akşam, oyuncu Naşit Özcan, Ergün Işıldar’ın yönetiminde seyircisini Burgazada, Karaköy, Tünel, Beyoğlu, Taksim Parkı’nda gezdirdi. Hep birlikte, eski zamanlarda adı “Hristaki” olan Çiçek Pasajı’na da gittik. Gezerken, giderken Sait Faik’in öykülerindeki şiirsel atmosfer ve o benzersiz biçem beni bir kez daha çarptı. Pırıl pırıl bir dil, aydınlık dolu bir üslup… Kötümser bir ruh hali içinde karamsar düşünceler üretse de, okurunu oturttuğu o aydınlık pencere…

    Işıklar içinde yatsın, birdenbire Fethi Naci ustayı anımsadım o akşam. Ne diyordu Fethi Naci? Şöyle diyordu Sait Faik’in öykücülüğü için: "Orhan Veli'yle arkadaşları şiirin biçimini yenileştirirken, aynı yıllarda, Sait Faik de, sessiz sedasız, hikâyenin biçimini yenileştirmiştir. Orhan Veli'yle arkadaşlarının şiirde yaptıkları, yıllar öncesinden Batı etkisine açılan şiirimizin gelişme serüveni içinde kolayca açıklanabilir; ama Sait Faik'in hikâyede yaptığı yeniliği, 'özgür koşuk'a benzeterek 'özgür hikâye' diyebileceğim bir hikâyeyi yaratmasını, Orhan Veli'yle arkadaşlarının vezni, kafiyeyi vb. atmaları gibi hikâyeyi bağlayan kimi kayıtları, kuralları atmasını, yeni bir hikâye dili yaratmasını açıklamak, olanaksız demeyeyim, oldukça güç. Desem desem 'bireysel yetenek' diyebilirim, 'yaratıcı güç' diyebilirim, 'Batı edebiyatıyla beslenmiş bir beğeni' diyebilirim."

    Oyundan çıktıktan sonra Savaş Dinçel’i düşündüm. Olayların farkına varılmadan birbirini izlemelerini başarmıştı. İzleyicinin varacağı yargılarla olayların akışının arasına nasıl ustalıkla girmiş, el atmış, karışmıştı! Oyunu oluşturan bölümleri, kendine özgü bir yapıyla, oyun içinde oyuncuk olma niteliğiyle donatarak, olamazcasına özenle nasıl güzel karşı karşıya getirmişti!

    “Meraklısı İçin Bir Hikâye”nin yeni yapımında Ergün Işıldar, oyunun hem yönetmenliğini, hem de dekor-kostüm tasarımcılığını yapmıştı. Oyunu gerek dekor, gerekse reji açısından hayli yalın, ama o derecede de dingin bir raya oturtmuştu. Savaş Dinçel’in adına halel getirmeyen, aksine yücelten bir çalışmaydı Ergün Işıldar’ın “Meraklısı İçin Bir Hikâye”si. Hayli işlevsel bir dekorun, Özcan Çelik’in dekorun elinden tutan loş ve hoş ışık tasarımının içinde Naşit Özcan öyküleri olabildiğince sade bir anlatımla seyirciye aktardı. Ömer Göktay, sahne içinde klarnetiyle, akordeonuyla Naşit Özcan’a eşlik etti. Aynı zamanda bazen ağzıyla, bazen bir elekle, bazen kimi nesnelerle oynayarak oyuna efektler yaptı, Naşit Özcan’a eşlik etti.

    Açıkça söylemeliyim ki, Naşit Özcan ve Ergün Işıldar, sahnelemede tutarlığı ve bütünselliği koruyacak birimleri ve parçalama yöntemini iyi geliştirmişler. Devinim ve metni ya da devinim ve sözü birbirinden ayırmak yerine, içlerinde daha sonra başka birimlerle birleşen, tutarlı ve uygun bir bütün oluşturmuşlar.

    Naşit Özcan, devinim halinde öykü okuyan olmak yerine bir rol, bir karakter yaratmış. Yarattığı bu karakteri parçalardan oluşturmuş. Söz konusu parçalar, sonuç itibariyle her şeye karşın bir bütünlük yanılsaması yaratan, doğalcı oyunculukta psikolojik ve davranışsal işaretler. Doğaçlama ya da jestlerle kurduğu bir tabloyu, fiziksel eylemlere monte etmek için provalarda sanırım durmaksızın haddeden geçirmiş, kesmiş ve yeniden yapıştırmış. Sait Faik’i çözümleme işini, eylemin dinamiğini ve motiflerin doğrusal düzenlenişini ortaya çıkaran anlatısal yapı içerisine yeniden yerleştirerek, ancak gösterimin bütününü de dikkate alarak yapmış.

    Naşit Özcan, Sait Faik’in duygulanımlarını gerçek ya da yaşamış olmak zorunda olmadığının fevkalade bilincinde. Öncelikle görülebilir, okunabilir ve duyguların sergilenebilir uzlaşımlarını uygun hale getirmiş. Duygulanımı belirgin kılan davranışsal özellikler yani gülümsemeleri, tutumları, beden duruşlarını bir araya getiren insan varlığının duygulanım anlatımı, tiyatroda bir dizi standartlaştırılmış ve kodlanmış duygulanımlar bulur, pek malûmdur. Naşit Özcan, bu duygulanımları, tanımlanabilen davranışları öyle mükemmel çizmiş ki, çizgileri temsilin ana çatısını oluşturan ruhsal ve dramatik durumları doğurmuş.

    “Nereden gelirse gelsin dağlardan, kuşlardan, denizden, insandan, ottan, böcekten, çiçekten. Gelsin de nereden gelirse gelsin! Bir hişt sesi gelmedi mi fena. Geldikten sonra yaşasın çiçekler, böcekler, insanoğulları. Hişt hişt! Hişt hişt! Hişt hişt!(*)”

    Helal olsun valla…

    Naşit Özcan “Meraklısı İçin Bir Hikâye”de bizi güzel “ses”e doyurmuş!

    Üstün Akmen
    Evrensel Gazetesi

  8. Beğenenler;
    Şah-Rû (03-10-18)

  9. #5
    Durum:
    Çevrimdışı
    ela. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Set Görevlisi
    Üyelik tarihi
    24.01.2009
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    22
    Konular
    0
    Verdiği Beğeni
    0
    Beğenilen Mesaj
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    Çok güzel oyundu gerçekten Naşit Özcan çok mükemmel oynadı...Hiç sıkılmadım..Özellikle o yağmur sahnesinde çok güzel insanın içine işleyen bir performans sergiledii....Hastaymışş o gün bide...Herkesin gitmesini istediğim bir oyun...

  10. Beğenenler;
    Şah-Rû (03-10-18)

Sayfa 1/2 12 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Bizim Hikaye - Bölüm Yorumları
    By hardi in forum Bizim Hikaye
    Cevaplar: 395
    Son Mesaj: 24-05-19, 19:27
  2. Bizim Hikaye (27.03.2015)
    By omayra73 in forum Türk Sinemasından Film Tanıtımları
    Cevaplar: 170
    Son Mesaj: 15-05-18, 18:48
  3. Bizim Hikaye - İmza ve Avatar
    By *Sultan* in forum Bizim Hikaye
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 25-12-17, 18:44
  4. Eski Hikaye - Bölüm Yorumları
    By NATY&FACU in forum Biten Diziler (TRT 1)
    Cevaplar: 175
    Son Mesaj: 24-06-14, 02:14
  5. Uzun Hikaye (19.10.2012)***
    By erten07 in forum Türk Sinemasından Film Tanıtımları
    Cevaplar: 214
    Son Mesaj: 21-01-14, 09:48

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.1 © 2011, Crawlability, Inc.