Sayfa 141/200 İlkİlk ... 4191131137138139140141142143144145151191 ... SonSon
1000 sonuçtan 701 ile 705 arası

Konu: Sen Çal Kapımı - Bölüm Yorumları (1)

  1. #701
    Durum:
    Çevrimiçi
    FireButterfly. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Figüran
    Üyelik tarihi
    28.10.2009
    Yer
    Byron Bay
    Mesajlar
    743
    Konular
    0
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Cevap: Sen Çal Kapımı - Bölüm Yorumları

    Evet arkadaslar yine biraz icimi dökmeye geldim Bakalim bünyem kac bölüm daha izleyip burada icini dökecek taa ki "yeter ulaaan!!" diyip pes edene kadar


    Bölümü genel olarak ne begendim ne begenmedim, yani sonu haric umdugumdan iyiydi dedim hatta bir ara, o da iyi beklentim zaten yok artik diye Ve heyecanim sevincim gitmis sacmaliklar girmis araya bi kere, yani duygularim diziye karsi genel olarak cok azaldi ondan artik o kadar umrumda degil bölüm ne kadar iyi ne kadar kötü diye Bu sinirlenmekten daha da kötü, o durumda hala duygularla baglanmis oluyorsun cünkü
    Onlar sükretsin ki Kerem'i ve onun Serkan'i canlandirisini cok seviyorum, ciftin uyumu güzel ve Carsamba aksami bosum su an hala Ben böyle drama cok daha uzun süre gelemem yani.


    Yine de tabi tamamen nötr degilim. Basladik sonucta diziye ve yani iyi ve tatli baslayan bir seyi böylecesine bozunca ve bu her bölüm artik fazlalasiyorsa, insan elestirme gereyi duyuyor (Ve asil sebep: nötr olmak istemiyorum ki burada sizinle beraber sövmelere devam edebileyim di mi ama )


    Hadi madde madde yapasim var yine :)


    1. Serkan'in üzüntüsü/acisi:

    Simdi ilk olarak, ben Serkan'in bölüm boyu gördügümüz duygusal halini aslinda seviyorum. Kerem'in bunu cok iyi yaptigini düsünüyorum. Serkan'in gözleri cok manali ve derin bakabiliyor. Ve robot deniliyor ama aslinda ici hic öyle degil. Bunu hep sevdim hala seviyorum (bu Kerem ve oyunculuguyla ((ve yakisikliligiyla )) alakali olabilir). Demek istedigim, eger Serkan bu halini gösterip sonunda farkli bir secim yapsaydi, sevecektim onun islenisini (yanlis anlasilmasin bu sevmedigim duvar-meslesi-sacma-tesedüfün icinde ne kadar sevilebilirse).
    "O da bana kalsin" cümlesi de mesela cok karizmatikti
    AMA - iste bu ama her seyi bozuyor - onun bu acilarini görüp sonunda ayrilma karari almasi, iste o olmadi olmuyor benim icin. Ve üstelik bir de en klise seyi kullanip Serkan'in bu sacma kararina sebep olan sey tabi ki de kulak misafiri olup Eda'nin "affetmem de affetmem" diyisini duymasi...
    Dedigim gibi zaten ben istemedim hic bir zaman Eda'nin gecmisinin Serkan'inkine bagli olmasini (ve bunu kabullenmek istemiyorum da hala ).
    Üstüne daha bile önemli olan sey: Serkan'in karakter gelisimi. Sonucta dizinin ana konularindan bir tanesi askin ve Eda'nin Serkan'a ne kadar iyi gelmesi. Onu zorlayip olaylari farkli görmesini saglamasi. Onu yumusatmasi hayata karsi. Ve bir de ilk defa birisine güvenmeyi, kendini ve kontrolu birakmayi secmesi.
    Kac bölümdür zaten detaylar unutuluyor, karakterler patküt degisiyor ilk yazildiklari gibi davranmiyorlar. Ama en azindan simdiye kadar Serkan'in asktan degismis olusu degismiyordu! Hatta kendisi güven küpü olmustu resmen, Eda ask yetmiyor derken, sasiran o oluyordu, olaylar bizi güclendirir diyordu.
    Iste onun icin benim anlamadigim, anlam veremedigim: Serkan'in degisiminin zirvesi bu bölümdeki olayda aski, güvenmeyi, icini dökmeyi secmesi olmaz miydi?
    Senarist burada bence cok kilit bir seyi kacirdi (cok sey kaciriyor kac bölümdür o ayri zaten de ) Böylelikle son tutunacak dalimi, yani Serkan'imi, da aliyor elimden



    2. "Gercegi bilmesindense benden nefret etmesi daha iyi"

    Bunu Serkan yeni fragmanda söylüyor. Allah askina bu neyin mantigi, neresi daha iyi olsun bunun !!!??? Bu nasil bir sacmalik yarrabi.
    Serkan'in bir kere duvar meselsinde bir sucu yok ki, bunu hepimiz söylüyoruz haftalardir allahim ya. Eda da suclamaz ki Serkan'i, eger yeni ögrendigini bilirse.
    Tek sorun Serkan'in ailesi. Uzun bir süre, Eda kabullenip isteyene kadar, görüsmezler o zaman Alptekin ve Aydan'la olur biter. Ask bir tek kolay durumlarda degil asil böyle zorluklarda kendisini gösterir. Eda Serkan'i onun anne ve babasinin ölüme neden olan nefret ettigi ailenin bir parcasi YERINE o aileden ona gelen bir telafi gibi görebilirdi.
    TABI EGER Serkan ayrilmak yerine "Bak gercekler bu, cok kötü gercekler evet ama yanindayim sonuna kadar yanindayim, ailem ne kadar yanlis yaptiysa ben o kadar dogru seyler yapmaya hazirim, eger izin verirsen" deseydi.
    Konu kalmaz diyorlarsa bu (sacma) senaristler: ya kac tane daha güzel konu cikardi ilk bölümler yazdiklarinizdan, hem daha babaanne var, Efe var, is var güc ver ve sonucta normalde bir senaristten kreatiflik beklenilir, pardon ama konun yoksa hic yazma arkadas eger drama gecmeden yapamiyorsan...
    Hic hüzünlü sey olmasin demiyor, olsun tabi, aglansin bazen aci da cekilsin (hele ne güzel piano sarkisi Awakening'i caliyorlar, diger bölümlerde vardi bu bölümde de, hüzünlü yerlerde cok hos oluyor ). Ama böyle dram dizilerin en cok kullanilan klisesini kullanip böyle agir seyler yapiyorsan, hemde en kolayina kacip ve yaz dizisi olarak baslayan bir romcom'da, al sana seyirci de böyle tepki verir iste.



    3. Aydan ve unutamadigi Cowboyu

    Aydan'in ilk askinin acilarini anlatti ogluna. Iyi gecmis olsun ona Ya o hikayeyi "Bak oglum benim hayatimda o zamanlar böyle bir durumum oldu, o askimi hala unutmadim ikimiz de gereksiz yere aci cektik asik olmadigimiz insanlarla evlenmek zorunda kaldik, sen benim o ata binen ilk ve tek askim gibi YAPMA, sen aski sec, Eda bizi affetmez belki ama bizim yüzümüzden bir de askini kaybetmesin" DIYECEGINE tabi ki de sacma bir sekilde o hikayeyi Serkan'a baglayip, sen de aileni sec diyor. Afferin Aydan, süper bir annesin, bravo!



    4. Apollon

    Kuslu'da Serkan'in böyle davranmasini sevenler var gördüm. Apollon nasil sevdigi kadini o üzülmesin diye birakmissa, Serkan da öyle yapti iste diyorlar. Ya allah askina niye insanlar birbirleriyle konusmayan, dertlerini anlatmayan, birbirlerinden sirlari olan, ASKLARINA GÜVENMEYEN askilari seviyor?
    Ben sevmiyorum. Ve "Ben onun icin dogruyu bilirim onu mutlu eden sey ne daha iyi biliyorum onun icin ayrilmam lazim cünkü varligim onu üzecek" denilmesini de sevmiyorum. Birak karsindaki kendi karar versin di mi. Birak Eda karar versin seni gercekleri duykuktan sonra hala istiyor mu diye - ki niye istemesin, ilk önce tamam biraz zamana ihtiyaci olur belki sasirdigi icin ama bir kez daha söylüyorum Serkan'in bir sucu yok ki, hatta tam tersine askiyla Eda'ya iyi gelecek.
    Asil ona "Sana deli gibi asigim demistim ama isime delidivane asikmisim, onun icin bitti" demek en cok üzülecegi sey!!!
    Bölüm sonunu sevenler iste tam orada Serkan'in askinin büyüklügü ortaya cikti diyorlar. Serkan'imin askina ve derinligine benim de diyecegim yok, hatta askini gösterisini özellikle seviyorum normalde ama bence bu yaptigi romantik degil. Askin büyükse o kadar, o aska ilk önce bir güvenmeyi onu secmeyi bileceksin ve savasacaksin. Serkan'in aski azaldi böylelikle demiyorum ama korkakligi sectirdiler ona.
    Dün de dedigim gibi sorun senaristte, Serkan'cigimi tanimiyor, ruhunu hic anlamamis (bir daha teklif ediyorum Serkan Bey, kelepcelerinizi alin gelin siz bence benim hikayeme, bakin burada duvar cökme intikam vb yok )




    5. Intikam benim ikinici adim diyen yeni bir Eda

    Yikilmayan yalvarmayan, sensiz de varim diyen kadin karakter göstermek istiyorlar. Tamam normalde bunda bir sorun yok, öyle olsun kadinlar tabi.
    Ama bu dizide var. Zaten duvar meselesi tamamen sacma baslatildi basi yok sonu yok, Alptekin pat diye giriyor araya, drama baglaniyor blablabla Bunu yeterince konustuk zaten. Simdi senarist bir de bize gösterilen askin islenisine uymayacak bir sekilde Eda'yi "revenge queen" yapmak istiyor. Oysa ki Eda karakterinin özü ve ciftin baslayis hikayesi bize cok farkli gösterilmisti. Gerci haftalardir Eda zaten degisti niye birden degismemis gibi yazdiysam sacma oldu ya
    Ama yani demek istedigim Serkan'in agzina hep "Sen bu hayat icin asiri iyi bir insansin", "Bu iyiligin beni mahvediyor" falan gibi cümleler koyuyorlar. E o zaman o iyiligi asil bu durumda gösterilseydi ya?
    Serkan niye böyle birden bire degisti diyip bu iste bir yanlislik var deseydi Eda mesela (Serkan'in böyle yapmasi sacma bari Eda klise yolu secmeseydi).
    Boyun eymeseydi tabi onu demiyorum, ama fragmandaki hallerini hic begenmedim. Al sana yine klise. Ask acisi nefrete dönüsyor ama arzular kaliyor. Bunu da Kuslu'da cok begenenler var: Istiyorlar Efe'yle kizkandirsin Eda Serkan'i - ki bu Efe karakteri ilk konusuldugundan beri belliydi zaten, adamin ne kadar Eda'ya uyacagi kac bölüm önceden söylenilmisti, pancaklerle de sembolik bir daha gösterildi bu bölüm. Serkan soguk robot olsun ama icinden kalbi parcalansin - bu da artik kesin (ne istiyorsunuz benim güzelim adamimdan napti size ya bi birakin mutlu olsun hay allahimmmm ya ). Sonra arzular cogalsin fightlar, fightkissler olsun.
    Yani tamam iyi de... Birincisi bunlarin hepsi klise, yani bu bölümüm sonundan bu cikar. En yaygin gidisat dizi ve filmlerde eger ask-nefret konuysa bu iste, orjinallik yok. Ve ikincisi bence bizi kandirmis oluyorlar böylelikle yine. Bunun icin mi simdi izledik biz 10 bölüm EdSer ciftin kavusmasini? Ya ne bilim arzuyu, tutkuyu, isteyip ulasamamanin aralarinda olusturdugu elektrigi ben de normalde cok severim.
    Ama eger bu iliski yeni basladiysa, yeni kavusulmussa yani daha zeminleri yoksa, hemen ayir sonra yine kavustur bin tane engel koy yine ayir falan filan bana sacma ve basit geliyor. Üstelik senaryo sacmaliklarla ve özensizliklerle doluysa.




    Son olarak, özensizlik demisken, yan karakterlerde de özen göremiyorum artik. Engin ve Piril'in halleri bana ne romantik geliyor ne bir sey. Ceren ve Ferit bu bölüm cok sacmaydi bence. Fifi'nin gizemliligi artik nereye kadar, sakiz gibi uzadi ama ortada bir sey yok.

    Erdem, Leyla ve Melo tatlilar ama onlara diyecek bir seyim yok.



    Simdilik bu kadar bendennnn :) Zaten yeter baya uzun olmus, bölümlerin tadini cikaramiyoruz artik, bari yorum yazmanin sövmenin tadini iyice cikaralim arkadaslar
    Konu FireButterfly. tarafından (16-10-20 Saat 11:01:59 ) değiştirilmiştir.

  2. #702
    Durum:
    Çevrimdışı
    elitay88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetmen
    Üyelik tarihi
    05.05.2012
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,770
    Konular
    1
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Cevap: Sen Çal Kapımı - Bölüm Yorumları

    Alıntı eced Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bölüm genelinde, Serkan'ın çaresizliğini biraz hissedebilsem de, Eda'ya aşkla bakamayışı beni gerçekten üzdü. Tüm bölüm boyunca içimizi ısıtacak bir çift göremedik bence. Daha bir bölüm önce ben Serkan'ın aşkına inanıyorum diyen Eda, nasıl sorgulamadan bittiğini kabul edip pes ediyor ve hemen kim kimin canını yakacak diyebilecek kadar kinci bir şekilde konuşabiliyor? Aklıma bir şey takıldı. Bölüm sonu ordan 'senden nefret ediyorum' diyerek giden Eda, fragmanda aynı akşam ne oluyor da Serkan'ın evinde bulunuyor? Acaba giderken bayıldı bir şey oldu da Serkan kucaklayıp evine mi götürdü? Keşke gerçekten tüm klişelerden uzak bir şekilde yazılsaydı bu hikaye. Bir şekilde tekrar bir araya gelecekler de, sonra Eda gerçekleri öğrenecek de Serkan'ı söylemediği için suçlayacak da. Reytinglere bakılacak olursa biraz çeki düzen verilmesi gerekiyor diye düşünüyorum diziye.
    Çeki düzen verilmesi gerektiğinde hemfikiriz. Bir gidişat çizdiler. Biraz biraz konuları açtılar. Her ne kadar yok artık dedirtse de ortada bir dram var. Bu hikayenin 2 mağduru var. Serkan ve Eda. Diğerleri kayıp vermiş ya da yanlış yapmış. Aydan bunu Eda'ya yapamazsın oğlum en masum o derken kızın biraz üzülüp kendisi gibi hayatına devam edebileceğini düşündü galiba. Yaşadıkları aynı değil. Eda'ya da Sevda demiyor bak öğrendiğinden beri Eda diyor.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Hırsını alamayıp eve gitmiş olabilir. Canımı acıtmana izin verdim ama bitti gör bakalım kim kimin canını yakacak diyor. Bunlar tamamen öfkeyle söylenmiş cümleler. Yalnızlığı seçiyorum deyince aslında Eda kendisine yalan söylediğini aşkının boş olduğunu düşündüğü için agresifleşti. Bir de hayatıyla ilgili çok önemli kararlar alıp sevdiği insanlara savundu diye mahcup. Eğer Serkan Eda'ya dur demezse bu kız bu fevrilikle saçma sapan hatalar yapabilir. Fragmanda zaten bakışı bakış değil. Efe ile bir yerlere gidiyor. He elbette gidebilir yani arkadaşı olarak ama Serkan hayatındayken çok dikkat ediyordu. Şimdi tersine umurum değil yakın da davranırım görsün bakalım aşkı elinin tersinle itmek neymiş kafasında sanırım. Hatadan kastım bunu abartması. Efe umutlanabilir, bağlanabilir, aşık olabilir sonra uğraş dur. Tehlikeli sularda yüzüyor Eda.

    İki ihtimal var:

    1- Eda gerçekleri ya Alptekin'den ya da tesadüfen öğrenecek.
    2- Serkan ben yapamayacağım deyip hemen bir U dönüşüyle Eda'dan ayrılmak istediği için özür dileyecek.

    Yoksa aynı yerde döner dururlar. Serkan ayrılmayı denedim senden Eda sırf sen daha fazla üzülme diye ama yapamadım. Demek o kadar güçlü değilim. Sana gerçeği anlatamamak nasıl bir ızdıraptı benim için kolay mıydı sanıyorsun diye kendisini savunabilir. Benden nefret etmene dayanamadım seni yeniden kaybetmekten korktum ve anlatamadım diyebilir. En azından hiçbir şey anlatmadan bitti demesinden iyidir. Feriha mısın sen?

    Feriha: Bitti. Nasıl başladıysa öyle bitti.
    Emir: Bitecekse de konuşarak bitecek.

    --------
    Feriha: Emir lütfen git.
    Emir: Bak Feriha beni istediğin kadar uzağa at. Gücünün yettiği yere kadar it. Hiçbir şey fark etmeyecek. Aynaya baktığında yine beni göreceksin. Çünkü ben hep seninleyim.

    Emir de hiçbir şey bilmeden terk edilirdi. Öğrenince de a demek benden sır yüzünden uzak durdun başta he çok fedakar bir yalancısın demedi. Bana gerçeği anlatsan seni sevmeyecek miydim dedi. Feriha da he sen öyle tepeden konuşurken benim için nasıldı Emir? demişti.

    Ben karakter çatışması ve diyalog izlemeyi severim ki seyirciler zaten bunlara daha çok önem verir. Sadece başrolleri kavga ettirmek işe yaramaz. Diğer karakterler süs bitkisi mi? Onlarla da çatışacaklar. Problemler yaşayacaklar. Burada esas çatışma Alptekin ve Eda arasında. Gelirse babaanne ve Eda arasında. Geçmişin geleceğe etkisi yüzünden Alptekin ve Serkan arasında. Öğrenirlerse iki aile arasında.

    Eğlenceli ve komik sahneler izleyebilmemiz için önce bu trajedinin bir molaya girmesi gerek. Yani ayrılmaları değil evlenmeleri yoluna girmesi gerek. Sır üzerine inşa edilmez dedik ama böyle de mutsuz oluyorlar görüyoruz diyebilirler. Madem Eda bilmiyor halası bilmiyor bilmesinler. Biz de hatamızı onlara destek olarak telafi etmeye çabalayalım demeleri ortalığı biraz olsun yumuşatır. Tabi Eda'nın babaannesi gelene kadar. Eda intikam bıdı bıdılarına girmez Mardin'e gitmeyi kabul eder. Eda'yı geri döndürürler. Nasıl ilerleyeceğini bilmiyoruz. Seyirciyi mutsuz edecek şekilde ayrılıkla ilerlemelerini istemiyoruz. Yolları intikama bağlanmasın aşkla ilerlesin ve sevgiyle donatılsın istiyoruz. Sevgilerle...

  3. #703
    Durum:
    Çevrimdışı
    Zuzinha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetmen
    Üyelik tarihi
    14.11.2013
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    6,142
    Konular
    0
    Bahsedilme
    1 Mesaj

    Standart Cevap: Sen Çal Kapımı - Bölüm Yorumları

    Alıntı FireButterfly. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    2. "Gercegi bilmesindense benden nefret etmesi daha iyi"

    Bunu Serkan yeni fragmanda söylüyor. Allah askina bu neyin mantigi, neresi daha iyi olsun bunun !!!??? Bu nasil bir sacmalik yarrabi.
    Serkan'in bir kere duvar meselsinde bir sucu yok ki, bunu hepimiz söylüyoruz haftalardir allahim ya. Eda da suclamaz ki Serkan'i, eger yeni ögrendigini bilirse.
    Tek sorun Serkan'in ailesi. Uzun bir süre, Eda kabullenip isteyene kadar, görüsmezler o zaman Alptekin ve Aydan'la olur biter. Ask bir tek kolay durumlarda degil asil böyle zorluklarda kendisini gösterir. Eda Serkan'i onun anne ve babasinin ölüme neden olan nefret ettigi ailenin bir parcasi YERINE o aileden ona gelen bir telafi gibi görebilirdi.
    TABI EGER Serkan ayrilmak yerine "Bak gercekler bu, cok kötü gercekler evet ama yanindayim sonuna kadar yanindayim, ailem ne kadar yanlis yaptiysa ben o kadar dogru seyler yapmaya hazirim, eger izin verirsen" deseydi.
    Konu kalmaz diyorlarsa bu (sacma) senaristler: ya kac tane daha güzel konu cikardi ilk bölümler yazdiklarinizdan, hem daha babaanne var, Efe var, is var güc ver ve sonucta normalde bir senaristten kreatiflik beklenilir, pardon ama konun yoksa hic yazma arkadas eger drama gecmeden yapamiyorsan...
    Hic hüzünlü sey olmasin demiyor, olsun tabi, aglansin bazen aci da cekilsin (hele ne güzel piano sarkisi Awakening'i caliyorlar diger bölümlerde vardi bu bölümde hüzünlü yerlerde cok hos oluyor ). Ama böyle dram dizilerin en cok kullanilan klisesini kullanip böyle agir seyler yapiyorsan, hemde en kolayina kacip ve yaz dizisi olarak baslayan bir romcom'da, al sana seyirci de böyle tepki verir iste.
    Buna neresinden bakarsam bakayım anlayamıyorum:) Ailesinin kabahatini Eda'dan saklayarak onu terk etmenin neresi Serkan'ın aşkının büyüklüğü olabilir ki? Yani neyden vazgeçti de fedakarlık olarak görelim? Eda'nın terk edilme, kaybetme travmalarına bir yenisini ekleyerek Serkan sadece kendisini korudu. Şimdi mesela gerçek ortaya çıktığında Eda şey mi diyecek Serkan beni meğer ne kadar çok seviyormuşsun Serkan sözde Eda'yı hayatın acı gerçeklerinden korumaya çalışıyorsa şu an Serkan'dan yediği kazık acı değil mi? Neresinden bakarsam bakayım Serkan'ın kendinden başka koruduğu biri yok.

    Zaten insan sevdiği birinin gözünün içine baka baka yalan söylemeye devam eder mi? Onu aptal yerine koyar mı? Biz gerçekten sevmeyi bilmiyoruz galiba kültür olarak. Bizim sevgimizde hiç saygı yok. Böyle saçma sapan aslında fedakarlık olmayan bir kendini sömürme anlayışı var Sevginin ölçüsü bizde cesaret değil, açıklık değl, saygı değil, güven değil ne kadar acı çekiyor ve çektiriyorsak o kadar seviyoruz gibi bir anlayış pazarlanıyor. Karşılığını da buluyor. Üzülüyorum ben mesela bunu Serkan'ın aşkının büyüklüğü olarak gören zihniyete. Sevgiyi ders olarak müfredata alsalar mı?:) Şiddetin çok güzel bir tanımını gördüm geçen kuşluda. Şiddet bir insanın karar verme, kendi adına eyleme geçme yetisini elinden almak. Bizim kızlarımız psikolojik şiddeti kıskançlık, sahiplenme, aşk vb görüyor. Çok büyük bir zihniyet çarpıklığıyla karşı karşıyayız. "Senin iyiliğin için" bize çocukluğumuzdan beri şiddeti doğallaştırmak için empoze edilen bir şey. Sana kızıyorum, seni dövüyorum, sana ceza veriyorum, sana yalan söylüyorum ama hepsi senin iyiliğin için:) Seni terk ediyorum, işim senden kıymetli aa İtalya'ya mı gitmedin aptallığına doyma diyorum ama senin iyiliğin için:) Mevzu diziden büyük:)

    Şimdi kızıyorsun Eda ama ileride bana teşekkür edeceksin Bunu da Serkan'ın iç sesi olarak duyarız gibime geliyor

  4. #704
    Durum:
    Çevrimdışı
    seval2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetmen
    Üyelik tarihi
    11.12.2005
    Yer
    Frankfurt
    Mesajlar
    5,193
    Konular
    4
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Cevap: Sen Çal Kapımı - Bölüm Yorumları

    Alıntı Zuzinha Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buna neresinden bakarsam bakayım anlayamıyorum:) Ailesinin kabahatini Eda'dan saklayarak onu terk etmenin neresi Serkan'ın aşkının büyüklüğü olabilir ki? Yani neyden vazgeçti de fedakarlık olarak görelim? Eda'nın terk edilme, kaybetme travmalarına bir yenisini ekleyerek Serkan sadece kendisini korudu. Şimdi mesela gerçek ortaya çıktığında Eda şey mi diyecek Serkan beni meğer ne kadar çok seviyormuşsun Serkan sözde Eda'yı hayatın acı gerçeklerinden korumaya çalışıyorsa şu an Serkan'dan yediği kazık acı değil mi? Neresinden bakarsam bakayım Serkan'ın kendinden başka koruduğu biri yok.

    Zaten insan sevdiği birinin gözünün içine baka baka yalan söylemeye devam eder mi? Onu aptal yerine koyar mı? Biz gerçekten sevmeyi bilmiyoruz galiba kültür olarak. Bizim sevgimizde hiç saygı yok. Böyle saçma sapan aslında fedakarlık olmayan bir kendini sömürme anlayışı var Sevginin ölçüsü bizde cesaret değil, açıklık değl, saygı değil, güven değil ne kadar acı çekiyor ve çektiriyorsak o kadar seviyoruz gibi bir anlayış pazarlanıyor. Karşılığını da buluyor. Üzülüyorum ben mesela bunu Serkan'ın aşkının büyüklüğü olarak gören zihniyete. Sevgiyi ders olarak müfredata alsalar mı?:) Şiddetin çok güzel bir tanımını gördüm geçen kuşluda. Şiddet bir insanın karar verme, kendi adına eyleme geçme yetisini elinden almak. Bizim kızlarımız psikolojik şiddeti kıskançlık, sahiplenme, aşk vb görüyor. Çok büyük bir zihniyet çarpıklığıyla karşı karşıyayız. "Senin iyiliğin için" bize çocukluğumuzdan beri şiddeti doğallaştırmak için empoze edilen bir şey. Sana kızıyorum, seni dövüyorum, sana ceza veriyorum, sana yalan söylüyorum ama hepsi senin iyiliğin için:) Seni terk ediyorum, işim senden kıymetli aa İtalya'ya mı gitmedin aptallığına doyma diyorum ama senin iyiliğin için:) Mevzu diziden büyük:)

    Şimdi kızıyorsun Eda ama ileride bana teşekkür edeceksin Bunu da Serkan'ın iç sesi olarak duyarız gibime geliyor
    Herkese merhaba....

    sevgili Zuzinha ayni seyleri ayni anda nasil düsünmüsüz, ben hala soktayim... Tam ben de hayal ürünü diye pazarlanan düsünce ve duygularin, cizilen- yazilanlarin kisacasi hepimizin icine dogdugu cografyada yasananlarin toplumsal, kültürel ve hatta genetik kökleri oldugunu düsündügümü yazmaya niyetlendigim icin forumdan cikmak üzereyken bir de baktim, aaa burda yazilmisi var...

    Meger sen coktan yazmissin! Gören gözlerine, güzel yüregine ve yazan ellerine saglik canim....

    Olay Ahmet, Mehmet, Serkan - ile Ayse, Fatma , Eda degil... Cok daha derin ve vahim bence de... Ve son derece endise verici cirkinlik ve siddette...

    Sevgiler...
    Konu seval2005 tarafından (16-10-20 Saat 11:28:28 ) değiştirilmiştir.

  5. #705
    Durum:
    Çevrimiçi
    FireButterfly. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Figüran
    Üyelik tarihi
    28.10.2009
    Yer
    Byron Bay
    Mesajlar
    743
    Konular
    0
    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Cevap: Sen Çal Kapımı - Bölüm Yorumları

    Alıntı Zuzinha Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buna neresinden bakarsam bakayım anlayamıyorum:) Ailesinin kabahatini Eda'dan saklayarak onu terk etmenin neresi Serkan'ın aşkının büyüklüğü olabilir ki? Yani neyden vazgeçti de fedakarlık olarak görelim? Eda'nın terk edilme, kaybetme travmalarına bir yenisini ekleyerek Serkan sadece kendisini korudu. Şimdi mesela gerçek ortaya çıktığında Eda şey mi diyecek Serkan beni meğer ne kadar çok seviyormuşsun Serkan sözde Eda'yı hayatın acı gerçeklerinden korumaya çalışıyorsa şu an Serkan'dan yediği kazık acı değil mi? Neresinden bakarsam bakayım Serkan'ın kendinden başka koruduğu biri yok.

    Zaten insan sevdiği birinin gözünün içine baka baka yalan söylemeye devam eder mi? Onu aptal yerine koyar mı? Biz gerçekten sevmeyi bilmiyoruz galiba kültür olarak. Bizim sevgimizde hiç saygı yok. Böyle saçma sapan aslında fedakarlık olmayan bir kendini sömürme anlayışı var Sevginin ölçüsü bizde cesaret değil, açıklık değl, saygı değil, güven değil ne kadar acı çekiyor ve çektiriyorsak o kadar seviyoruz gibi bir anlayış pazarlanıyor. Karşılığını da buluyor. Üzülüyorum ben mesela bunu Serkan'ın aşkının büyüklüğü olarak gören zihniyete. Sevgiyi ders olarak müfredata alsalar mı?:) Şiddetin çok güzel bir tanımını gördüm geçen kuşluda. Şiddet bir insanın karar verme, kendi adına eyleme geçme yetisini elinden almak. Bizim kızlarımız psikolojik şiddeti kıskançlık, sahiplenme, aşk vb görüyor. Çok büyük bir zihniyet çarpıklığıyla karşı karşıyayız. "Senin iyiliğin için" bize çocukluğumuzdan beri şiddeti doğallaştırmak için empoze edilen bir şey. Sana kızıyorum, seni dövüyorum, sana ceza veriyorum, sana yalan söylüyorum ama hepsi senin iyiliğin için:) Seni terk ediyorum, işim senden kıymetli aa İtalya'ya mı gitmedin aptallığına doyma diyorum ama senin iyiliğin için:) Mevzu diziden büyük:)

    Şimdi kızıyorsun Eda ama ileride bana teşekkür edeceksin Bunu da Serkan'ın iç sesi olarak duyarız gibime geliyor

    Bak koyu yaptigim cümlene ne kadar hakli oldugunu gösteren tam uygun cevap. SCK'nin senaristi Ayse Üner Kutlu Kuslu'da bölüm günü sunu paylasmis, ben de dün gördüm: "Ask, gözyaslariyla yikandiginda, saftir, güzeldir ve sonsuzdur!"
    Arada gözyasi gerekli, iyi de gelir, katiliyorum ona ben de bir sey demiyorum da soruyorum niye hep aski güzel yapan sey gözyaslari ve aci olmali? Neden hep seven adam ayrilmali bu onun askinin ispati olmali?
    Ayrilmadan, birbirlerinin yaninda olarak, beraber aglayip, elele, yanyana, güclenerek, savasarak, yalansiz, sirsiz, asil BU ask saf ve güzel ve sonsuz olmaz mi?

    Mevzu gercekten de diziden cok büyük maalesef... "Senin iyiligin icin" diyerek neler yapiliyor neler. Herkes zaten masallah her zaman bir diger insan icin ne daha iyi oldugunu biliyor nasil oluyorsa, üstelik de niyetim iyiydi diyerek iste böyle kötü seyler yapabiliyorlar, bu "iyi niyet" arkasinda kötü haraketlerini saklayabiliyorlar. Konusmak anlasmak dinlemek anasilmak duyulmak yok. Diziler de örnek olmak yerine güzel hareketler dogrulari göstermek yerine, tam tersine izlenilmesin böyle daha bile zarar veriyorlar topluma dedirtiriyor...

    Ben de neresinden bakarsam anlamiyorum bu olayi Zuzinha'cim ya :) (Galiba sorun bizde keske bazi izleyici gibi hic kafa yormadan mantik aramadan hatalari fark etmeden izleyebilsek hayat daha kolay olurdu )
    Serkan bu kadar seviyorsa Eda'yi - ki seviyordu aslinda, senarist bozuyor onu - dedigin gibi ondan ayrilmak yapabilecegi en kötü sey. Hele neden olarak isi koymak nedir ya? "Iyiligin icin" diyor ben vallaha billaha anlamiyorum neresi Eda icin iyi? Serkan o duvari kendisi yik-ma-di, Eda'ya kötü davranmiyor, tam tersine aski Eda'ya da iyi geliyor hele bu üzücü olayda yaninda olabilir ne güzel, Italya'ya da gidebilecekti Eda. Tek sorun Serkan'in ailesi. Orasi tamam derin konu.
    Ama sanki simdi yalan söyleyerek ortaya cikmayacak mi hic bir zaman? Senin de dedigin gibi yalan söylemeye her gün Serkan'in yüregi dayanir mi? Insan annesini babasini her gün görüp bunu düsünmez mi böylelikle daha da fazla?
    Eda peki, bunlar ortaya cikinca Serkan iyiligimi mi düsündü diyecek yani gercekten? Yahu ben olsam cok fena kizarim üzülürüm hem bana yalan söyledi, sir tutmayi tercih etti, hem benim yanimda olacagina benimle savascagina beni birakmayi askimiza güvenmemeyi secti, ayrilik acisi yasatti, üstelik bir de benim icin karar vermis oldu, benden iyi mi bilecek iyiligimi diye. Asil bu olay Serkan'in ailesine karsi gelip "Sucum yok ama ailemin yarattigi yaralari kapatmaya hazirim birakirsan" diyip askinin büyüklügünü gösterme yeriydi. Simdiki yaptigi fedakarlik falan degil, senin de dedigin gibi askindan vazgeciyor ama neyin ugruna ki?
    Kuslu'da ama diyorlar ki, ne güzel Alptekin o zaman anlaticak Eda'ya. Eda da "Vah Serkan'ima gercekleri bilmemdense ondan nefret etmemi secmis ne kadar seviyor beniiii" diyecek.
    Bir kere ben zaten eger biriyle gercek aski buldugumu düsünüyorsam, onun beni de sevdiginden eminsem ki bu olmazsa olmaz, zaten Serkan'in bu patküt ayrilmasinin arkasinda ne var diye düsünürdüm taa bastan. Ama hayir dram izliyoruz ya artik sonucta her sey hemen nerfrete baglanmali. Ki iste Alptekin Eda'ya sonradan anlatirsa Eda üzülebilsin "Tüh ya cok üzdüm Serkan'i Efe'yle flört ederek" desin. Böylelikle Serkan da Eda da "istemeden hatalar" yapmis olsun ve sonuda "gözyaslariyla arinmis" bir sekilde kavusabilsin. Aradiginiz beraber savasan böylelikle güclenen asklarina güvenen cifte ulasilamadi...
    Konu FireButterfly. tarafından (16-10-20 Saat 12:22:06 ) değiştirilmiştir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

casino siteleri
vdcasino
vdcasino
Listeler
fragmanlar
Yuregininsesi
juul
One Hit Wonder
yerli filmler
kartal escort
maltepe escort
ilbet
bahis siteleri
güvenilir casino siteleri
canlı bahis siteleri
escort ankara
deneme bonusu veren siteler
Mobil Ödeme bahis
bahis
deneme bonusu
ilbet giriş
ilbet giriş
ilbet
maltcasino giriş
meritroyalbet
güvenilir casino siteleri
canlı casino
meritroyal bet
casino siteleri
canlı rulet
cratosslot giriş
izmit escort
izmir escort
eryaman escort
porno izle