Sayfa 1/61 123451151 ... SonSon
305 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Türkçemize Sahip Cıkalım – Soru – Cevap – Bilgi Edinme Köşesi

  1. #1
    Durum:
    Çevrimdışı
    Rose - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emektar
    Üyelik tarihi
    29.05.2004
    Yer
    Wuppertal
    Mesajlar
    1,398
    Konular
    26
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart Türkçemize Sahip Cıkalım – Soru – Cevap – Bilgi Edinme Köşesi

    Merhaba Arkadaslar

    Bu basligi türkcemize sahip cikma adina acmis bulunuyorum.
    Son zamanlarda en cok dikkatimizi cekenler arasinda yer alan konu türkce imla kurallarinin devamli ihlal edilmesidir.
    Bunlarin yani sira gereksiz yere chat tabirinde kisaltmalar, sirinlik olsun diye uzatmalar ve tek cümleyi bile gecmeyen mesajlarin atilmasi bizleri fazlasiyla düsündürmeye basladi.

    Sürekli takip etmek , mesaj silmek veya uyarmakla hem biz yoruluyoruz hem sizlerin sinirleri geriliyor, bu yüzden acmis oldugum bu baslikta bu konular hakkinda sorular sorup cevaplar bulmaya calisacagiz.
    Ayrica sürekli yanlis kullanilan veya yanlis bilinen kelimelerin dogru anlamlarini yazip hepimizin bilgilenmesine yardimci olacagiz.

    Aramizda yurt disinda yasayan arkadaslarinda bu basliktan fazlasiya yararlanacagini saniyorum.

    Ilk olarak sitede bazi yanlis kullanilan kelimelerin dogru anlamlarini yazarak konumuzu acmak istiyorum.



    Dogru = Yanlis


    deyil, diil = değil

    Filim = Film

    bişi = bir şey

    sanmiorum = sanmıyorum

    öle = öyle

    benzio = benziyor

    izlecegim, izliicem = izleyeceğim

    bakacayim = bakacağım

    yanee = yani

    beyendim = beğendim

    war = var

    gusel = güzel

    çok ii = çok iyi

    bitiyo = bitiyor

    walla = valla


    Umarim hepimiz bu konuda daha duyarli oluruz.

    Saygilar
    Rose


  2. #2
    Durum:
    Çevrimdışı
    yalniz_kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Figüran
    Üyelik tarihi
    19.08.2004
    Mesajlar
    185
    Konular
    8
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    uyardığın için teşekkür ederim . bunlara dikkat edicem .

  3. #3
    Durum:
    Çevrimdışı
    LaZuRa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Set Görevlisi
    Üyelik tarihi
    18.07.2005
    Mesajlar
    1
    Konular
    0
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Talking

    Resmen Sacmalamisin :)))))))) Rumuzun Bir Kere Ingilizce Be Onu Duzel Bari Ikincisi Msj Yada Chat De Kullanilanlarin Hic Biri Turkce Degil Onlar Ap Ayri Bir Dil :))))))) Turkceyimi Duzeltmek Istiyorsun Rumuzu Degis Ve De Chat Dilinden Baska Seyleri Ornek Goster Bole Komuk Oluyorsun

  4. #4
    Durum:
    Çevrimdışı
    michelle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Doctor Who
    Üyelik tarihi
    09.06.2004
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    35,696
    Konular
    1112
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    2 Mesaj

    Standart

    Sevgili LaZuRa,dediğin kelimeler chat dili ise o zaman bu dili yada bu yazım tarzını kullananlar sadece bunu chat ortamında kullansınlar.Burası forum sitesi chat ortamı değil.Herkes yazdığı cümleye özen göstermeli...
    Ayrıca nicklerimizin yabancı dil olması Türkçeyi kötü kullandığımız anlamına gelmez....Konuyu saptırmayalım lütfen...

  5. #5
    Durum:
    Çevrimdışı
    Rose - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emektar
    Üyelik tarihi
    29.05.2004
    Yer
    Wuppertal
    Mesajlar
    1,398
    Konular
    26
    Verdiği Beğeni
    0

    Aldığı Beğeni: 0

    Bahsedilme
    0 Mesaj

    Standart

    Dogru - Yanlis

    espiri -> espri
    kontür -> kontör
    bir biri -> birbiri
    bisküit ->bisküvi
    bir çok-> birçok
    sandüviç -> sandviç
    bir kaç -> birkaç
    şarz -> şarj
    birşey -> bir şey
    katl -> katil
    herşey -> her şey
    bazan -> bazen
    herhalde -> her halde
    egzost -> egzoz
    büyük baş -> büyükbaş
    poaça -> poğaça
    büyükanne -> büyük anne
    şohben -> şofben
    büyükbaba -> büyük baba
    makina -> makine
    tabii -> tabi (doğrulama anlamında ise
    )

Sayfa 1/61 123451151 ... SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.1 © 2011, Crawlability, Inc.